Thursday, October 29, 2009

Hasan Ali Bersedia Disiasat Jawatankuasa Disiplin PAS

Khamis, 29 Oktober 2009 Ruangan: Berita

PUTRAJAYA, 29 Okt - Pesuruhjaya PAS Selangor, Datuk Dr Hasan Mohamed Ali berkata tiada pergeseran serius berlaku di kalangan pimpinan Parti Islam Se-Malaysia mahupun Pakatan Rakyat.

Beliau menambah walaupun adanya perbezaan pendapat, namun kerjasama dalam tugas dan kerja sentiasa baik dan profesional.

“Tidak ada perpecahan sebenarnya, kalau kita ambil di Selangor ini, di mana perpecahannya, antara kami dengan DAP, walaupun ada tempat-tempatnya berselisih sedikit pandangan, tetapi Alhamdulillah dalam hubungan harian, dalam mesyuarat, dalam mengendalikan negeri ini saya tak nampak kalau Teresa datang, saya keluar, kalau saya datang, Teresa keluar, tak nampak pula Teresa masam muka, saya masam muka, tak nampak pulak Ronnie reject saya, saya reject Ronnie tetapi kita berada dalam keadaan musyawarah dengan kemesraan yang begitu jelas yang menyanggah bahawa adanya pergeseran yang berlaku dalam kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Selangor”, katanya.

Berkata demikian kepada TV Selangor ketika ditemui selepas merasmikan Bengkel Sumbang Saran, Majlis Pelancaran Perbadanan Adat Melayu dan Warisan Negeri Selangor di Putrajaya hari ini.

Dalam pada itu, beliau kesal terhadap sesetengah media yang sengaja mensensasikan isu ini sehingga menjejaskan hubungannya dengan pemimpin Pakatan Rakyat lain.

“Saya harap sangat bahawa kita mesti menyatakan fakta dan kita mesti beramanah dalam kita melaporkan sesuatu, bukan nak menimbulkan sensasi, bila kita menimbulkan sensasi, ada orang suka, ada orang tidak suka, bila kita menyebutkan fakta, yang tak suka akan mengakui yang dia tidak suka mengapa, yang suka pun akan mengakui kenapa dia suka, kerana fakta orang tidak boleh lari dari fakta, dan orang tidak boleh menolak fakta tapi kalau meer sensationalism, fahaman sensasi saja, saya rasa saya takut itu akan menjejaskan bukan sahaja keutuhan parti tapi kepada mereka yang tidak faham misalnya akan menjejaskan hubungan di antara kita unnecessarly saya dengan orang yang lain tidak baik, unnecessarly dalam satu organisasi kita bermasam muka dan itu tidak berlaku”, jelasnya.

Tambahnya, beliau bersedia untuk disiasat oleh Jawatankuasa Disiplin pada 7 November di Markas Pas Taman Melewar nanti sepertimana yang diputuskan dalam Mesyuarat Khas Jawatankuasa Pas Pusat di Ibu Pejabat Pas di Ibu Negara malam semalam. - MOHD SAHRULNIZAM MOHD ZAIN

No comments: